måndag 9 september 2013

Skördefesten

Det var en underbar dag med massor av gott att stoppa i munnen under Skördefesten.
 De lokala producenterna visade fram sina varor. Det fanns lammskinn, bröd, grönsaker, saft, sylt, marmelader, honung, korv, äpple och perenna växter. Jag har nog glömt några....
I min kasse hem fanns det bröd och rödbetor.

 Jag tycker det är väldigt roligt att se så många lokala företag som visar upp sina produkter. Och jag blev förvånad över att vi har så många olika aktörer i och utanför Borås.

Staden Borås är en mycket vacker stad, tycker jag. Nu finns det i och för sig en framsida och en baksida. Smaken är naturligtvis delad. Dessa foton visar delar av den vackra sidan.

Viskan flyter sakta genom min stad

Blommor utmed Viskan bredvid Södra Torget

På skördefesten kunde man få sina äpplen och svamp artbestämda. Jag ångrade att jag inte tog med mig paradisäpplen. Det får bli nästa år.

Massa äpplen...

Den lokala blaskan var där, och du kan läsa mer om festen HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar