söndag 1 september 2013

1:a september 2013

Jag är mycket stolt och väldigt nöjd med mig själv idag. Det är en dag värd att fira!!
 Det är nämligen två månader som jag varit nykter. Hurra för mig!!!!

 Jag vaknade tidigt och passade på att ge mig ut på svampjakt. Det kom några skurar, men vad spelar det för roll. Kläder torkar och jag var inte långt hemifrån.
Det är något som jag gillar med lilla Svaneholm, närheten till skog och dess fantastiska skafferi.
Jag hittade ungefär 800g kantareller som blev ca 6dl efter förvällning.

Till min stora lycka fann jag en stor nypon buske fylld med frukter på väg hem. De tänker jag plocka imorgon. För nypon är både gott och nyttigt. Man kan göra en hel del av dessa frukter, chutney, soppa, marmelad, mos, dricka eller vad sägs om bröd bakat på nyponpuré. Jag säger som jag sagt innan;"det är bara fantasin som sätter gränser."

Kameran var med ut i skogen, här kommer lite bilder på dagens skogstur.

Vacker men oätlig

Dessa är ätliga och vackra

Ett däck, oätligt

Underbart vacker! Ätlig?

Fantastisk natur

Det växte en flaska i skogen, undrar om det blir fler....

Så gott.......

4 kommentarer:

  1. Du är SÅ duktig! Fortsätt på den rätta vägen, det vill säga den utan alkohol men där det finns svamp!
    STOR KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Tofflan! Tack! Jag hoppas på mycket trattisar i år. Och ja den nyktra vägen vill jag fortsätta att gå.
    Kramar

    SvaraRadera