måndag 24 juni 2013

Midsommar




Det har varit en mycket speciell helg, midsommar. Det dansas, äts och dricks. En del firar med blomster i håret och traditionell midsommar-dans runt majstång och en underbar måltid med sill och färsk/nypotatis och nyplockade svenska jordgubbar. 
Andra firar med att vara berusade redan vid 12 snåret, eller tidigare, för att sen fortsätta fylla på detta med mer alkohol tills natten går mot gryning.


Jag själv firade med underbara Exit.
Dottern skulle till Liseberg och jag fick möjlighet att ta hand hennes fina hund

Exit 2 år i oktober

Måste bädda, denna filt verkar ok

Hmm... Matte hjälp!
 Jag kokade färsk/ny potatis med dill. Jag hackade rödlök, gräslök, öppnade gräddfilsburken och ställde fram alla dessa goda tillbehör som hör till midsommaren till.
I år trotsade jag alla ekonomiska svårigheter och köpte jordgubbar.
Det finns inte mycket som går upp mot en riktig traditionell midsommar middag. Solen lyste mellan regnskurarna.

2 kommentarer:

  1. Kära Iréne, hundar är sanna vänner! Jag är så glad att du hade en fyrbent vän hos dig i midsommar. Vi "firade" i lugnet hemma. Tillvaron annars är turbulent. Jag är arg, besviken, rasande, ledsen.
    Jordgubbar är underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tofflan! Jag har följer din blogg och har inte 100% koll på vad som hänt. Men som jag är som jag är så läser jag mellan raderna. Jag hoppas allt löser sig till det bästa för dig.
      Ha det bäst och gottast i sommartiden.

      Radera