fredag 7 juni 2013

Dyra bär

Jag blev så sugen på blåbär!
Jag tog bussen in till staden och närmaste ica-butik. Det var även annat jag behövde såsom mjölk, bröd och chili. När jag väl stod bland fruktdisken och inspekterade priserna för 125 gram blåbär eller björnbär blev jag chockad. Kostnaden för dessa bär var 28,90kr. Räkna ut vad kilopriset är på de bären? Jag såg även svenska jordgubbar för 159 kr/kg.
Med andra ord så köpte jag inga bär utan nöjde mig med ett äpple.

Jag är fortfarande sugen på blåbär, men får vänta ett par veckor så kan jag plocka dem själv.
Den som väntar på något gott, väntar inte för länge, eller?

Mumsiga bär

2 kommentarer:

  1. Helt rätt! Den som väntar på nåt gott... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tofflan! Efter promenad i skogen verkar det som om det blir dåligt med blåbär i år igen. Trots det så hoppas jag på att kunna fylla min frys med goda nyttiga bär.

      Radera