tisdag 25 juni 2013

Ännu inte född...

...Den siste idioten är ännu inte född! Listan på galningar kan göras lång, men det ska jag inte plåga er med i detta inlägg. Utan jag skriver om hur grannar inte har vett till att ta hänsyn.

I natt vaknade jag av skrik, gråt och hårda smällar från mina grannar under mig. Klockan var 01,30 och jag var så där yrvaken och inte riktigt förstod vad som hade väckt mig. Efter ca en halvtimma var det lugnt och jag somnade om. Men inte sjutton stannade lugnet kvar, utan vid middagstid var de igång igen.
 Bråket hände ute och vad som var bra med det var att hyresvärden och två andra hyresgäster bevittnade händelsen. Äntligen finns det någon mer än jag som sett och hört dessa grannars bråk.
Att jag sen vart arg och sa några väl valda ord från min balkong och att mannen kallade mig för kärring och jävla fitta, får jag väl ta. Den lilla slyngen vet inte vad som är bra för honom och fattar inte hur man uppför sig.
Men vad som gör mig förbannad är när han säger "det jag gör med min fru och barn är min ensak och ingen ska lägga sig i det". Ok, men i Sverige är det olagligt att slå och misshandla! Det är också olagligt att hota. Det är också olagligt att använda narkotika, däri ingår även hasch.

Jag har nu haft dessa bråkande och störande grannar i ca ett halvår och så gott som varje vecka har det varit bråk, skrik, gap och smällande dörrar mm. Jag är trött på detta och hoppas de försvinner inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar