fredag 26 oktober 2012

Konstruktion

Jag har ännu inte funnit rätt i denna blogg. Bloggen är inte mig eller mitt och jag jobbar för att få den så som jag vill att den ska se ut. Det är en uppsjö med olika möjligheter och mallar. En vacker dag har jag fått den precis så som jag vill... men.......

 Idag fick jag för mig att det skulle vara en bra dag.
  Ett av mina mål för idag var att äta mig mätt på alla underbara smakprover som internationella matmarknaden gav. Men ack som jag bedrog mig.
Jag föreställde mig massor av olika marknadstånd på alla Borås gågator. Jag steg av bussen med förväntan, men blev rätt snart besviken. Jag gick med långsamma steg och funderade på om det verkligen var rätt datum. Det fanns inget att se eller smaka via Österlång gatan. Det fanns inga stånd som luktade himmelskt på Lilla Brogatan. När jag sen kom fram till Stora Torget  visade det sig att den internationella matmarknaden var en total flopp. Det fanns mellan 10-15 olika länder som visade upp sina lands godsaker. Detta var inte vad jag förväntade mig. Besvikelsen gjorde att jag ändrade mina planer.

Jag lämnade torget och tog mig till Knalleland. Jag besökte de två second hand butikerna som finns där och köpte några prylar som jag saknat i mitt kök, bla sufflé formar. Äntligen kan jag göra lite goda efterrätter.

Väl hemma så satte jag igång med den efterlängtande hallonsufflén och när det är som mest kritiskt så försvinner elen. Det var bara att kasta allihopa och göra om. Snacka om oflyt.
 Jag sa; denna dag kändes bra, men det vart inte så. Förutom allt annat som gick fel så förlorade jag mina fina orm örhängen.

Snacka om en bra dag.... Eller vad sa jag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar