lördag 27 oktober 2012

Vinprovning

Jag fick ett tips om ett nytt vin. Det skulle jag absolut prova.

Vinet är rött och kommer från Rioja, Spanien och heter Ramón Bilbao. Enligt tillverkarnas beskrivning: "Mörk klarröd färg med lila toner. Aromer av mörka och röd frukt med toner av violer och hallon samt rund och frisk avslutning. Passar utmärkt till vitlöksbröd,lufttorkad eller rökt skinka och alla rätter med tomat eller lök."
Ärligt talar så känner jag inte smaken av viol eller hallon. Det finns heller ingen frisk avslutning. Vinet ger en smak av enbart Tempranillo. Varken mer eller mindre. Det finns en bitterhet i eftersmaken. Jag lät några vänner smaka och de kunde känna en smak av aska och jordighet.

Ett vin som saluförts med goda rekommendationer och som inte håller vad tillverkarna lovar är väldigt tråkigt. Jag kommer antagligen inte köpa detta vin igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar