onsdag 21 augusti 2013

Länge sedan nu

Det har varit ett stort uppehåll i min blogg, men nu är det dags att börja leverera igen.

  Min sommar har varit tuff och innehållsrik.
Jag stod vid ett vägkors och valde en helt annan väg.Den vägen var fylld med stenar och gropar, krokar och överväxta stigar, toppar och dalar, men även ett välbefinnande. Jag har tagit bort dåliga saker och lagt till nya nyttigare saker. Jag följer fortfarande den nya vägen och mår så mycket bättre idag än för ett halv år sedan.

Sommaren har även varit fylld med fotografering, handarbeten, matlagning, bärplockning och cykelturer. En hel del böcker har jag också läst, bl.a Freja,Idun och Saga från Valhalla av Johanne Hildebrandt.
Foton kommer längre fram.

Jag har mycket att fundera över ett bröllop som inträffar den 26:e oktober. Det är nämligen jag som ska ansvara för maten och tårtan. En väldigt stor ära. Hur det ska gå har jag ingen aning om ännu. Det gäller att planera och fundera, test-laga och ha is i magen. Igår gjorde jag en smaka-av-tårta och det är endast dekoreringen kvar, vilket ska göras idag. Sen kan brudparet smaka ikväll.
 När jag ändå var igång i köket gjorde jag smaka-av-desserten också.
Som sagt det är mycket som ska ordnas och donas, fixas och trixas, planeras och köpas och en massa listor som ska skrivas.

Vad har ni gjort för roligt i sommar?



6 kommentarer:

  1. välkommen tillbaka , ska bli spännande att följa ditt nya projekt . du hittar garanterat på någonting gott

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Det ska verkligen bli intressant om jag ror hem detta stora projekt.
    Önskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera
  3. Ja vad jag har gjort har du ju läst om, kanske..?

    Men ÅÅÅÅ så glad jag är att du är tillbaka! Jag har tittat in hos dig varje dag, men jag vet ju läget.

    Kör på rätta vägar, jag står och vinkar vid vägkanten!!!

    SvaraRadera
  4. Testar igen: Ååå vad jag är glad att se dig igen! (Vad jag har gjort i sommar vet du ju delvis.)
    Kör på den nya vägen! Jag står vid vägkanten och vinkar!!

    SvaraRadera
  5. Provar på nytt - igår gick det inte att kommentera här hos dig för mig! Jag har tittat in varje dag, så gott som, hela sommaren och jag har saknat dig. Är glad att du är tillbaka och att du har valt en ny väg som du mår bättre av!!!
    Allt gott önskar jag dig!!

    SvaraRadera
  6. Tofflan! Tack för din omtanke och att du kikat in här. Det glädjer mig.
    Härom dagen när det var lite väl jobbigt skymtade jag något orange och förstod att det var du och Bläckis som vinkade uppmuntrande till mig.
    Tack för ditt stöd, det värmer gott!

    SvaraRadera