söndag 25 augusti 2013

Återblick

Jag och min mamma var på hantverk- och spelmansmässa igår. Den var förlagd i Ramnaparken, mer om denna fina park finns HÄR. Det är en vacker oas i Borås och ligger intill Ramnasjön som  har en fågelkoloni många olika fjäderfän.

En vy över Ramnasjön

Vi gick inte runt sjön

Vackra handgjorda halmsaker av Birgit och Gösta Andreasson från Örby


Skyddsängel 

En häxa av pärlor gjord av Marina

Här spinner kvinnan i angorakanin-päls

Luffarslöjd

Spelamanslag

Folkdans-dansare i vackra dräkter

Ett av många fina hus som finns i parken

En ensam basfiol och klockstapel

Ännu ett vackert hus

Tjo vad det var livat.....

Hembydgsdräkt och spinnrock

Vackra svarta svanar

Det fanns mycket att titta på och mycket fina saker att köpa. Jag köpte mig en nyckelring gjord av brakved. Brakved kallas även för brågon, gulbark, sprakved m.m. I ett av stånden stod en kvinna från Torestorp och sålde garn av Alpacka. En ull som är supermjuk och mycket värmande.  Hon berättade att de hade ca 25 st alpackor som gav dem ull. En dag åker jag dit bara för att få se dessa fina djur. Risken är stor att jag tar med mig en alpacka hem.
 Naturligtvis slank det ner kaffe och blåbärsmuffins samtidigt som det spelades i buskar och snår.
En oförglömlig och underbar dag tillsammans med min mamma.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder från en fin dag!
    Testar om det går att kommentera! Mejlade dig om det, men fick aldrig nåt svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tofflan! Det var en underbar dag med många fina upplevelser.

      Radera