lördag 5 oktober 2013

Klart och halvklart

Efter många dagar med solsken och klarblå himmel är det väldigt oklart väder i Gummirepubliken med regn och grå moln. Regna får det gärna göra, en skvätt eller två, eftersom svampen behöver mer fukt för att riktigt komma igång i Svaneholms skogar.

 Klart är  beställningen av vantar som numera värmer beställarnas händer. Raggsockarna är färdiga och väntar på sin ägare.

Jag tycker de blev jättefina.

Det som är oklart är ett sjalprojekt som jag började på i förrgår. Jag tog en tur in till staden i veckan och tittade in i några av secondhand butikerna i Borås. I en butik hittade jag ett mohairgarn i en underbar lindgrön färg. Ibland hittar jag fynd för en billig peng. Tre mohairgarn av märket Schachenmayr för 30 kr är otroligt billigt.

Kan bli riktigt bra
Jag hittade även böcker, tre fantastiska kokböcker och två romaner till priset av 85 riksdaler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar