lördag 13 april 2013

Extra inlägg

Jag lagade en god köttfärslimpa till dagens middag. Under tiden som limpa gräddades i ugnen gick mina tankar till sås. Ibland blir varm sås så erbarmligt tröttsamt och tråkigt.
Därför ville jag att skapa en kall sås. En sås/dressing som man även kan använda till grillat eller som dip.
Jag blandade och vägde, tog mått och hackade. Jag smakade av och tillsatte mer kryddor. Smakade av igen.
Tillslut blev min sås precis så som jag tänkt.

Irene´s kalla sås
1 1/2 dl inlagd gurka, finhackad och avrunnen
1/2 finhackad charlottenlök
1/2 dl finhackad röd spetspaprika
4 msk cremé fraiche
1 msk majonäs
en nypa salt
en nypa mald vitpeppar
1/2 tsk sirap

Blanda alla ingredienser och smaka av, tillsätt mer salt och peppar efter smak.
 Låt dressing stå i kylen minst en timma före servering.

Använd gärna mina recept, men om ni kopierar dem så glöm inte att länka till min blogg.

Tack!


1 kommentar:

  1. köttfärs limpa var evigheter sen jag åt , det som är så gott .får nog testa den här såsen nästa gång ..
    ha det bra . kram

    SvaraRadera