torsdag 14 mars 2013

Veckans bok

Veckans bok är en kokbok som Anna Sif Olafsson gett ut och den heter "Tio grönsaker och en Tryffel".
I boken får man stifta bekantskap med olika grönsaker, bla tomat, paprika, oliv, lime, jordärtskocka, svartrot och tryffel mm. Det är en lättläst bok och har många tämligen enkla recept.
Författarinnans egna ord om boken:
"Ett av målen med boken är att de som läser den skall känna att de lärt sig något nytt, att de skall få lite nya perspektiv som de kan få användning av i sin matlagning". 
 Och när jag läst och använt några av alla de underbara recepten så vet jag att det Anna bjuder på är riktigt gott.

Ett annat citat från bokens författarinna:
"Jag lagar till de grönsaker och frukter som jag tycker allra bäst om".

Jag kan inget annat än att hålla med och fortsätter min kulinariska resa inom matlagning.

En mumsig bok


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar