måndag 17 december 2012

Veckans dikt

Det finns så många poeter som jag är förtjust i och det finns en uppsjö av vackra dikter. Därför är det så svårt att välja. Idag har jag gjort mitt beslut.

 Brev

Du skriver att du kommer snart - 
och luften lättar underbart!

Det var på tiden - ditt porträtt
börjar bli blekt på något sätt.

Och telefonsamtal och brev
ha gjort situationen skev.

En själ som ständigt saknar kropp
blir klen i kärlek, tro och hopp.

Kom utan tidsgräns denna gång,
du som är verklighet och sång!


Einar Malm föddes 1900 i Stockholm. Jag vet att han skrev om Nordamerikanska indianer och även om Roslagen. Det enda jag fastnad för som han skrivit är just dikten "Brev".

Tyvärr finns det väldigt lite fakta om denna författare på nätet. Jag antar att det finns mer på biblioteket om någon är intresserad av Einar Malm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar