tisdag 6 november 2012

Överraskande

Jag vaknade av ett intensivt knackande i elementet som kom från lägenheten under mitt sovrum. Strax innan knackandet väckte mig, befann jag mig i en dröm.

  Jag drömde att jag satt vid min dator tillsammans med en person, vem vet jag inte. Jag skulle i alla fall visa något för personen och vrider skärmen så att personen lättare skulle se. Jag upptäcker då att duken som ligger på mitt sk datorbord blir skrynklig. Min ilska blev så stor att jag bad personen dra åt helvete. Jag var så jäkla arg över den tillknölade duken och strax efter vaknade jag av det där knackande och bankande i elementen från boningen under min.
Allt kändes så verkligt så jag fick ruska på mig flera gånger innan jag insåg att det bara var en dröm.

Jag brukar inte bli så där fly förbannat arg så man ser rött. Det liksom ligger inte för mig och är inte min grej. När jag var en liten flicka si så där 5-10 år kunde jag bli väldigt arg, men för det mesta så började jag gråta istället för att slänga mig på marken och sprattla och skrika. Humör, jo tack det har jag, men för det mesta kan jag behärska mig.
Jag skulle dock vilja säga ett par vänliga men bestämda ord till den som bankade i elementet kl 08,00 i morse.

Efter frukost bestämde jag mig för en svamp-plockar tur i fina skogen. Jag klättrade i berg, klev över stock och sten, kröp omkring bland grön och fuktig mossa och dök ner bland stora stenar. Min belöning blev 1/2 liter rensade och förvällda trattisar. Antagligen så var skörden den sista för i år, men jag är nöjd.

Veckans foto kommer från dagens skogstur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar